MENU
KIEROWCY
|
Timo GlockNiemiecki kierowca wyścigowy. Obecnie kierowca zespołu Toyoty w Formule 1. Sezon 2008Po udanym sezonie 2007, podobnie jak pozostali dotychczasowi mistrzowie GP2, został zatrudniony przez zespół Toyota. Jego partnerem w sezonie 2008 jest Jarno Trulli. 16 marca 2008 w Grand Prix Australii nie ukończył wyścigu. Powodem był wypadek na 43 okrążeniu na zakręcie numer 12 pojechał za daleko na pobocze, potem jego bolid kilka razy odbijał się po torze a potem wykonał kilka piruetów i uderzył w ścianę. Musieli wprowadzić samochód bezpieczeństwa na tor. Startował z 19 pozycji. Obniżono mu pozycję o 5 miejsc za wymianę skrzyni biegów i drugie 5 za blokowanie Marka Webbera podczas kwalifikacji. 23 marca 2008 w Grand Prix Malezji na 2 okrązeniu doszło kolizji między Timo Glockiem i Nico Rosbergiem. Timo Glock musiał zrezygnować z dalszego wyścigu. 6 kwietnia 2008 w Grand Prix Bahrajnu zajął 9 pozycję. Startował z 13 pozycji. 27 kwietnia 2008 w Grand Prix Hiszpanii zajął 11 pozycję. Startował z 14 pozycji. 11 maja 2008 w Grand Prix Turcji zajął 13 pozycję. Startował z 15 pozycji. 25 maja 2008 w Grand Prix Monako zajął 12 pozycję. Startował z 11 pozycji. 8 czerwca 2008 w Grand Prix Kanady zajął 4 pozycję zdobywając pierwsze 5 punktów w sezonie. Startował z 11 pozycji. 22 czerwca 2008 w Grand Prix Francji zajął 11 pozycję. Startował z 10 pozycji. 6 lipca 2008 w Grand Prix Wielkiej Brytanii zajął 12 pozycję i z tej samej pozycji startował. 20 lipca 2008 w Grand Prix Niemiec nie ukończył wyścigu. Powodem był wypadek. Przy wyjściu na prostą startową jego bolid za szeroko skręcił w prawo, ponieważ uległ awarii tylnego zawieszenia, potem uderzył w betonową barierę. To było 30 okrążenie. Startował z 11 pozycji. 3 sierpnia 2008 podczas Grand Prix Węgier, Glock zajął 2. miejsce w wyścigu, tuż za Heikki Kovalainenem. Startował z 5 pozycji. 24 sierpnia 2008 podczas Grand Prix Europy startując z 13 pozycji dojechał na 7 pozycji zdobywając 2 kolejne punkty. 7 września 2008 podczas Grand Prix Belgii dojeżdżając na 8 pozycji stracił ją na rzecz Marka Webbera dostając karę 25 sekund za wyprzedzenie go w strefie żółtej flagi. Spadł na 9 pozycję. Startował z 13 pozycji. 14 września 2008 do Grand Prix Włoch wystartował z 9 pozycji dojeżdżając na 11 pozycji. 28 września 2008 podczas Grand Prix Singapuru w swoim pierwszym nocnym wyścigu po raz kolejny zakwalifikował się do Q3 wywalczając 8 pozycję startową dojechał w wyścigu na dobrej 4 pozycji. 12 października 2008 podczas Grand Prix Japonii w Q1 uzyskał najlepszy czas, ale ostatecznie wywalczył 8 pozycję. Jednak do mety nie dojechał z powodu problemów technicznych. 17 października w Grand Prix Chin zakwalifikował się na 13 miejscu. Wyścig ukończył na punktowanej 7 pozycji. 2 listopada wystartował do Grand Prix Brazylii z 10 miejsca. W wyścigu doszło jednak do nieprzyjemnej sytuacji dla Niemca, przez co był wrogiem numer jeden w Brazylii. Zaczęło się od tego, kiedy postanowił zaryzykowac pozostaniem na torze na gładkich oponach w ciągle pogarszających się warunkach. Na okrążenie przed metą znajdował się wówczas na czwartej pozycji, dzięki czemu Felipe Massa miał zagwarantowany tytuł. Niestety na nieszczęście Niemca ledwo trzymającego się na torze, na ostatnim okrążeniu został wyprzedzony przez Sebastiana Vettela i Lewisa Hamiltona będących na deszczowym ogumieniu. Dzięki temu to Brytyjczyk został mistrzem świata. On zaś wyścig ukończył na 6 miejscu kilka sekund za nimi. Ostatecznie ukończył sezon na 10 miejscu w klasyfikacji generalnej z dorobkiem 25 punktów. |
LINKI
IMENINY
PROJECT
Strona w budowie. LICZNIK
ZEGAR
|